Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα

Από Ιουνίου 16, 2015 Blog Δεν υπάρχουν σχόλια
13s13diktyosh-thumb-large

Το 50% των Ελλήνων διαθέτουν λογαριασμό σε κάποιο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τους χρησιμοποιούν για να κοινοποιήσουν τις σκέψεις τους, να διαβάσουν τις αναρτήσεις των «φίλων» ή για να ελέγξουν διάφορες ειδοποιήσεις. Οι Έλληνες χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) για περίπου 80 λεπτά την ημέρα. Υπάρχει αύξηση της χρήσης και της συμμετοχής σε σχεδόν όλα τα γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρόλα αυτά το Facebook εξακολουθεί να διατηρεί τα πρωτεία χρήσης, και αυτό με διαφορά. Παράλληλα με την άνοδο των κοινωνικών δικτύων ανοδική πορεία καταγράφουν και οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, στις οποίες προστέθηκαν 115 νέες, ενώ καλά φαίνεται ότι κρατούν και τα blogs, τα οποία έφτασαν τα 55.636 από 55.222 που ήταν έναν χρόνο νωρίτερα.

Σχετικά τώρα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη εμφανίζει το Youtube, καθώς οι λογαριασμοί του αυξήθηκαν κατά 79% τον τελευταίο χρόνο, φτάνοντας πλέον 634.050 λογαριασμούς. Μετά το Youtube τη μεγαλύτερη άνοδο παρουσιάζει το λιγότερο δημοφιλές Twitter, το οποίο μετρά 509.448 λογαριασμούς, η αύξηση των λογαριασμών του Twitter ήταν 49% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Περιορισμένη είναι η αύξηση στο Facebook λόγω της ιδιαίτερα διευρυμένης βάσης που διαθέτει ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Monitor, της πλατφόρμας που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο δημοσιεύσεις από ελληνικά ειδησεογραφικά sites, blogs, forums και Ελληνες χρήστες των social media. Συγκεκριμένα, οι λογαριασμοί στο Facebook έφτασαν τον προηγούμενο μήνα τα 6,7 εκατομμύρια, ενισχυμένοι κατά 1,1 εκατ. λογαριασμούς (20%) από πέρυσι.

Τα στοιχεία για την χρήση και την ελκυστικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επιβεβαιώνουν και τα ευρήματα της Focus Bari. Ενας στους τρεις Ελληνες δηλώνει ότι όταν «δικτυώνεται» παίζει παιχνίδια, ενώ ο μέσος χρόνος πρόσβασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως καταγράφηκε το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου 2015, ανέρχεται στα 82,2 λεπτά/ημέρα.

Διάφορα ευρήματα δείχνουν ότι οι επισκέπτες – χρήστες των κοινωνικών δικτύων στην Ελλάδα αποτελούν το 50% του πληθυσμού, καθώς το το 55,2% διατηρεί κάποιο λογαριασμό σε ένα από αυτά. Ραγδαία αύξηση στην χρήση του έχει και το κοινωνικό δίκτυο Instagram, το οποίο πριν από έναν χρόνο διατηρούσε μερίδιο στη συγκεκριμένη αγορά μόλις 0,1%.Σήμερα, ξεπερνά το 8%.

Η πιο βασική αιτία για την αύξηση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η αύξηση της διείσδυσης στο Διαδικτύο, η οποία συνεχίζεται με τάσεις πολλαπλασιασμού τα επόμενα χρόνια. Στα τέλη του 2015, υπολογίζεται ότι η Ελλάδα θα μετρά περίπου 3,2 εκατ. συνδέσεις. Σε παγκόσμια κλίμακα, από το 2000 έως το 2015 οι συνδέσεις με το Διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά 7 φορές, αγγίζοντας το 43% του παγκόσμιου πληθυσμού, έναντι 6,5% το 2000.

Τριπλασιασμός διακίνισης δεδομένων

Η Cisco προβλέπει τριπλασιασμό της διακίνησης δεδομένων έως το 2019 και αυτό οφείλεται κυριώς στην αυξημένη πρόσβαση στο διαδίκτυο από κινητές συσκευές και στην ενισχυμένη ζήτηση υπηρεσιών βίντεο. Εκτιμά, επίσης, ότι η επόμενη πενταετία θα αναδείξει τις υπηρεσίες βίντεο σε κυρίαρχες, καθώς θα αποτελούν το 80% της παγκόσμιας διακίνησης δεδομένων. Παράλληλα με την αύξηση διακίνησης δεδομένων, αναμένεται να αυξηθεί στο δεκαπλάσιο και η μέση σταθερή ευρυζωνική ταχύτητα, φτάνοντας τα 42,2 Mbps. Αντίστοιχα, η διασύνδεση των διαφόρων συσκευών μεταξύ τους υπολογίζεται ότι θα υπερτριπλασιαστεί.

Χαρακτηριστικό, μάλιστα, της συνεχούς διεύρυνσης της χρήσης του Διαδικτύου σε ολοένα και περισσότερους τομείς της καθημερινότητάς μας είναι το γεγονός ότι οι Ελληνες επιλέγουν συχνότερα πλέον την ψηφιακή οδό, ακόμη για τις αγορές τους από τα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), 6 στους 10 καταναλωτές αναμένεται να αυξήσουν την αξία των online αγορών τους μέσα στο 2015. Την ίδια στιγμή, υπολογίζεται ότι η αξία των αγορών σε ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ θα φτάσει στην Ελλάδα τα 383 εκατ. ευρώ το 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group e-Business Consulting.